Jak na perfektní zadek

Ve fitness (a možná obecně) platí o zadku (ženském i mužském) takové jednoduché pravidlo: Pokud se nesoustředíš ty na svůj zadek, tak ani nikdo jiný to neudělá. Pokud toužíš mít sexy zadek, pak je třeba pro to něco dělat. Jednoduché rady a cesta k dokonalému pozadí.

Nepředstavím vám žádnou super novinku v podobě stroje ke cvičení k televizi, ale pěkný zadek si musíte zasloužit. Existuje několik cviků na zadek, které pomohou, jak zbavit jej tuku, tak i dodat svaly na patřičná místa a tím dodat vašemu klenotu na tvaru a dokonalosti. Jsou to pravděpodobně cviky, které znáte již od dětství, takže jen oprášit znalosti a jedeme.

Dřepy

Dřepy jsou základ pro nohy, ale mají významný efekt i na zadek. Že je dřep král cviků, nemusím více zdůrazňovat, věnoval jsem si již tomu. Dřepy formují sval jménem Minimus, který se nachází nejníže.

Jak na perfektní zadek 1

Dřepy jsou celkem jednoduchý cvik, který jsme se učili již na základkách. Rozkročit na šíři ramen, paty držet na zemi a pomalu jít tělem dolů, níže než když jsou stehna rovnoměrně se zemí. a vrátíme se do startovní polohy. Takto opakujeme, co nejvícekrát.

Jak dřepovat? - původní zdroj: sofitsuffolk.blogspot.com, úprava: fitness101.cz

Jak dřepovat? – původní zdroj: sofitsuffolk.blogspot.com, úprava: fitness101.cz

Dřepy mají několik variací – na jedné noze, s činkou za hlavou, před hlavou, sumo dřep (široký rozkrok) a tak dále. Technika je však důležitá. Než si ji osaháte, nepoužívejte závaží!

Výpady

Výpady jsou další z mocných cviků na zadek a jeho tvarování. Formují největší svalovou partii zadku – maximus, který také nejvíce ovlivňuje vzhled zadku.

Výpady jsou ze začátku nezvyk a možná budete lehce vrávorat než získáte patřičnou rovnováhu, poté se to budete učit znovu i s činkami. Začněte velkým krokem kupředu až se téměř kolenem druhé nohy dotknete země a přikročte druhou nohu. Opakujte totéž v opačném pořadí. Takto střídejte. Nebo vykračujte jednou nohou a vraťte se do výchozího postavení a vykročte druhou nohou.

Existuje i varianta výpadů s krokem dozadu nebo do stran.

Mosty

Další jednoduchý cvik z tělocviků nebo možná i školek. Lehněte si na záda a zvedněte zadek vzhůru. Nebo udělejte variaci v podobě přizvednutí i jedné nohy.

Panáci

Vzpomínáte na záběry z Policejní akademie, kdy při příjímání nových adeptů skáčou mazáci panáky. Tak přesně to vám pomůže ve vytvarování zadní partie – konkrétně sval Medius. Pro mě to byl vždy “jumping jack”, někde jsem se dostal k názvu panák.

Nohama při výskoku rozkročíte a ruce zároveň zvedáte nad hlavu, po dopadu na zem opět výskok a takto pořád dokola. Je to celkem náročný cvik a ze začátku jich neuděláte moc. Nejenže kondice dostává zabrat, ale i lýtka.

Běh

Běhání je mocná zbraň proti řadě věcí a i na zadek má vliv. Běh je jeden z nejpřirozenějších pohybů, které děláte, takže není třeba příliš nic vysvětlovat.

Běh vám nejen spálí přebytečný tuk v nechtěných prostorech, ale pomůže i v osvalení a zpevnění nohou i zadku. Běhání samotné nezaručí však kýžený výsledek, k tomu musíte přidat minimálně dřepy či výpady.

Další cviky na perfektní zadek

Kromě variací těchto cviků, ať už jsou to různé skoky, sprinty, variace kopů nebo “hraní” si s vlastním tělem můžete pomocí k sexy zadečku i klasikou v podobě mrtvého tahu nebo swingu s kettlebellem či jednoručkou nebo jízda na kole.

Pro zdokonalení vaši chlouby, musíte hlavně něco udělat. Minimálně jej zvednout od čtení tohoto článku a vyrazit. Tak vzhůru do toho!

Další cviky na zadek (ale i další části těla) najdete tady. Zaměřeno na rychlé výsledky. Cvičte z pohodlí domova.

Leave a Comment:

1 comment
Markéta says 26.2.2016

Dekuju za clanek, nemam zadek spatnej, mam ho celkem peknej od prirody, ale chtela bych ho lepsi a dokonalejsi. Snad budu mit pevnou vuli a zvladnu to 🙂

Reply
Add Your Reply

Detailní stravovací plán, který vás za tři týdny, krok za krokem...Hubnoucí jídelníček na 21 dní