15 důvodů, proč pít více kávy (a chtít kofein)

Káva je nápoj, bez kterého si mnoho lidí nedovede představit svůj den. Existují i opravdoví závisláci na tomto nápoji, jejich závislost jim může pomoci k řadě nejen zdravotních benefitů. Proč pít kávu?

Kromě jakéhosi společenského statusu, konvence či jen odpočinku u šálku je káva užitečná i pro vaše tělo. Prosím vás, píšu o kávě ne o náhražkách, které nemají s kávou nic společného a o jejich původu není příliš známo. Navíc o obsahu kofeinu se tam dá polemizovat. Budu se věnovat výhodám pocházejících z pití spíše kávy než čaje, který kofein obsahuje také.

Káva jako prevence

Pitím kávy snížíte riziko rakoviny prsu či srdce, látky z kávy neutralizují volné radikály, které způsobují záněty, preventivně účinkuje proti cirhóze jater. Dalším významným faktorem kávy je vliv na krevní tlak a snížení možnosti demence v pozdějším věku. Tento faktor je ovlivněn polyfenoly.

Kromě rakoviny a cirhózy jater minimalizuje riziko Alzheimerovy choroby o 65% při pití 5 šálků denně. Nebo také pomáhá v boji s diabetem typu II.

Káva jako odborník na pokožku

S kávou bude vaše pokožka mladší a zdravější, což dodá i celkově lepší vzhled celé vaši osobnosti. Pomůže také růstu vlasové porostu, který podporuje.

A co je ještě lepší? Káva se svým nakyslým pH je účinná v boji proti akné a vytváří na pokožce ochrannou vrstvu. Daná vrstva je také nápomocná pro ochranu před UV zářením a opravě po vystavení tomuto nebezpečnému záření.

Káva jako pomocník v tréninku i životě

Káva je považovaná mnohými za “energeťák”. Díky přítomnosti kofeinu má člověka nakopnout – po probdělé noci či před tréninkem formou pre-workoutu. V této oblasti na každého člověka působí jinak. Ale nárůst energie by měl pocítit opravdu každý uživatel. Kromě energie by měla káva zlepšit vaši reakční dobu i pozornost. Tyto asociace jasně naznačuji podporu činnosti mozku.

Z tréninkového hlediska káva pomáhá při bolestech svalů, zlepšuje váš spánek (nepijte před spaním!) a kofein je také učinný proti depresím.

Proč pijete kávu vy? Kolik ji vypijete?

Leave a Comment:

3 comments
Daniel Rusek says 22.7.2013

Můžu se prosím zeptat, ze kterých zdrojů čerpáte? Protože dle mého názoru a vlastního výzkumu pochybuji, že by káva měla mít příznivé účinky na pokožku v případě, že má kyselé pH. A možná i pár dalších věcí. Nevyvracím nic z toho, jen by mě opravdu zajímaly odborné zdroje.

Poskytnete mi je?

S pozdravem

Daniel Rusek

Reply
    Jana Tomanová says 2.8.2013

    Zdravím,
    teď už konkrétní odkaz nevyhledám, protože to likviduji, jak to nějak zpracuji, ale čerpám různě z internetu ze zahraničí, kde jsou i odkazy na výzkumy či studie.
    Odpověď asi nebude stačit, ale v této chvíli nemohu více pomocí nemohu.
    Přeji pěkný den.

    Reply
Zdenka ILLEOVÁ says 19.8.2013

Dobrý den,
článků a informací k tématu je mnoho.
Stačí zadat do vyhledávače např. Google “zdravá káva” a zobrazí se Vám velká nabídka, stačí si vybrat.

http://www.prozeny.cz/magazin/zdravi-a-zivotni-styl/nase-zdravi/33838-nove-vyzkumy-potvrzuji-kava-je-zdrava

S pozdravem Z.I.

Reply
Add Your Reply

Detailní stravovací plán, který vás za tři týdny, krok za krokem...Hubnoucí jídelníček na 21 dní