Sezení nás zabíjí!

Čím déle sedíte, tím více riskujete vaše zdraví, říká nová španělská studie. Riziko nesnížíte cvičením nebo pohybem…

Musíme si uvědomit, kdy sedíme. Chceme sedět každý okamžik našeho bytí – jízda autem, v kanceláři, doma u jídla, u televize, v restauraci i městské dopravě, kde hledáme volný flek. Každá minuta sezení nás v podstatě zabíjí a nemění na tom nic ani fakt, že jste aktivní sportovci nebo denně máte pohyb.

Lepší kvalitu života zažili ti, co byli aktivnější během dne než ti, co většinu proseděli. Tento výsledek publikovali autoři studie, kterou dělali dva roky, kdy sledovali skupinu dospělých. Zjistili také, že snížení sedících hodin o pár za týden, výrazně sníží chronické problémy lidí.

Již v jedné starší studie (2010) bylo zjištěno, že každá hodina sezení znamená zvýšení pravděpodobnosti brzké smrti – opět bez ohledu jak moc cvičíte nebo jste štíhlí.

Co s tím?

Existuje možnost pracovat třeba ve stoje. Zkuste se v práci poptat, zda-li můžete upravit vaše pracovní místo tak, že budete stát. Stání spaluje o 40% více kalorií než sezení! Kromě prodloužení života, získáte i lepší postoj, který si při sezení ničíte – hrbení atp.

Leave a Comment:

Detailní stravovací plán, který vás za tři týdny, krok za krokem...Hubnoucí jídelníček na 21 dní