Jak změnit svou postavu v pubertě

Jsi teenager a cítíš, že je s tebou něco v nepořádku (vzhledově), cítíš, že máš kila navíc? Chceš s tím něco dělat a nevíš co? Tento článek je pro tebe.

Byl jsem jako ty, můžeš se podívat, pak už mě to nebavilo a začal jsem se měnit zevnitř (poznal jsem pouze já) až do obalu – zevnějšku (poznalo okolí). Čeká tě dlouhá cesta, ale slibuji, že tě bude bavit, pokud na ní nastoupíš. Je to fajn pocit vědět, že se můžeš změnit. Můžeš! Teď už půjdeme na návod, jak na to.

Převezmi zodpovědnost

Je to nejpodstatnější detail celé budoucí proměny. Musíš být zodpovědný za všechno, co budeš dělat. Nesmíš házet vinu na jiné a ani si příliš nenechat kecat do věci od jiných lidí.

Zodpovědnost si převezmi hlavně nad jídlem, které si připravuj sám, a začni se sebou něco dělat i ve směru pohybu. Tělocvik je hnus, měl jsem stejný názor, ale pohyb jako relax je super.

Zkus nazout boty a vzít to zaprášené kolo ze sklepa a zkus se projet. To samé udělej další den. Nebo vezmi psa a blbni s ním. Nebo začni běhat (to fungovalo nejvíc u mě).

Nauč se o sebe postarat

Toto období proměny ti dá do života hodně, ale to poznáš sám. Poznáš pravé přátelé, kteří ti budou pomáhat a poznáš i ty, kteří se ti budou smát a pak znevažovat každý tvůj krok, co jsi udělal. Ale neboj, bude líp. Ty druhé nepotřebuješ a okamžitě je začni ignorovat.

Kromě změny několika přátelství se naučíš o sebe starat. Pokud to budeš myslet se svým zdravím vážně, naučíš se něco uvařit. To se vždycky hodí a měl by to umět každý/á. Čti na netu o jídle a stravě, je to přínosnější než farmaření na Facebooku.

Běž si vyzkoušet sám nakoupit. Nejvíc času strav u zeleniny a ovoce a pak to zamiř nejlépe k pokladně. Nekupuj nic z toho, co jsi jedl do teď. Teď si z toho něco udělej. Třeba to nebude chutnat, ale udělal si to ty. Příště už to bude lepší.

Teď rada i pro ty, co třeba v rodině mají pevný režim a ve skříni pořád ten samý odpad jako do teď. Vždycky jde něco vybrat, co bude vyhovovat tvým nejnovějším požadavkům – vejce, sýr, šunka, nějaká zelenina, těstoviny či rýže. A kdyžtak řekni rodičům, že bys rád se změnil a ať ti koupí něco jiného místo tamtoho a toho. Snad pochopí, měli by

Nejlepší pro toto jsou internáty nebo koleje, tam jíte, co koupíte, ale jde to dělat i doma u rodičů.

Snaž se sám

Jak jsem psal výše, choď běhat, jezdit na kole, zkuste i posilovnu. A hlavně jezte správně.

Pokud některou z těchto kapitol někomu vadí ve stylu, že se ti vysmívá, dělá si z tebe srandu, ignoruj jej. Nezaslouží si, abys mu věnoval prostor ve tvém mozku. Tam je tvá budoucí postava a cíl, kterého dosáhnete, jen když budete chodit cvičit, běhat a jíst správně.

Posilovna není utajené místo pro namakané borce, zřejmě tam potkáte i takové jako jsi ty. Navíc nikdo by se o tebe tam neměl zajímat, každý tam je kvůli sobě. Směje se ti někdo? Pak je to jeho problém, značí to nejistotu v něm samém, takže vezmi činky a jdi na to. Tady máš svého prvního průvodce.

Nestyďte se za to, že se snažíte něco dělat s vaši postavou. První týdny budou těžké, ale ty další už vám to vynahradí.

Všechno bude fajn!

Pokud přežiješ své myšlení, nástrahy stravy, úvodní kilometry a posměchy ostatních, bude to fajn. Začneš milovat pohyb, zdravé jídlo a budeš o světě přemýšlet jinak.

Možná změníš pár kámošů. Místo “plejerů” to budou třeba týpci z posilky (u holek jiná kombinace). To už je koloběh života a chce to nějakou změnu, ne? Budeš hrdý, sebevědomý a budeš to TY! Stačí tomu uvěřit a změníš se. Pojď do toho. Klidně mi napiš, když budeš potřebovat.

Můžeš být korbou, můžeš být atletem, můžeš být magnetem na opačné pohlaví, můžeš být inspirací. Buď kýmkoliv, buď svým vlastním hrdinou!

Image by David Castillo Dominici

Leave a Comment:

4 comments
Lilith says 16.12.2013

Skvěle napsané a naprosto souhlasím. Začala jsem hubnout v dubnu, a zatím mám dole 20 kg, a mezitím se opravdu hodně věcí změnilo. Hubnutí a formování postavy mi dalo opravdu jiný pohled na svět. Dříve jsem si nemohla život bez chipsů, hamburgerů a počítače představit, ale teď vím, že existuje něco mnohem lepšího, ať už jízda na kole v přírodě, běh lesem, aerobik s kamarádkou nebo badminton s přáteli. Taktéž jsem si ujasnila postoje ostatních lidí vůči mé osobě, většina mě podporovala a stála při mně, ale jedna osoba, a zvláště ta od které byhc to nečekala, se na mě urazila z toho důvodu “takže ty mě necháš být jediná tlustou?”, opravdu jako bych mohla za to, že není ochotná se sebou něco dělat, a to jsem jí nabízela, že do toho půjdeme spolu, aneb konec nejlepšího přátelstí, ale teď toho vážně nelituji, alespoň jsem poznala její charakter dříve, než bylo pozdě. Taky jsem začala jinak přemýšlet ohledně jídla, vaření a nákupů. Pevný režim sice doma máme, ale vždycky (jak jsi psal) jsem našla unikovou cestu ke zdravé stravě a nebo si prostě něco ukuchtila. Ještě mi zbývá několik kil na mou vysněnou váhu, které sice jdou těžce dolů než doposud, ale za to si toho budu více vážit. Hubnutí je totiž jediná věc, na co jsem na sebe pyšná, a zároveň na sebe naštvaná, že jsem to nechala v šestnácti dojít tak daleko a neuvědomila si to už dříve :/ ze začátku do těch 10 kg stačilo opravdu upravit stravu a šlo to jako po másle, a potom už jsem zařadila pohyb, a i když byly začátky těžké, tak mi vždy dávalo sílu okolí, protože není lepší motivací, než když slyšíte “nezhubla jsi nějak?” nebo “páni tobě to sluší!” 🙂 i když jednu nevýhodu to má, a to když musíte utratit peníze za nové oblečení, ale zase se ta nálada spraví, jakmile člověk zjistí, že potřebuje menší oblečení hned o dvě konfekční velikosti 😛 jinak jsem ti chtěla pochválit web, prošla jsem si články a jde vidět, že tomu věnuješ spoustu času, jen tak dál!

Reply
    Jana Tomanová says 16.12.2013

    Děkuji za pochvalu a gratuluji k Tvému úspěchu! Jde vidět, že máme stejné pocity po tom, co jsme to nějak zvládli. Díky za potvrzení, že první kila jdou dolů sama, málokdo tomu věří.
    O tom negativním – kupování oblečení – jsem psal již někde jinde. Taky jsem to viděl jako jedinou negativní věc.
    Tak hodně štěstí v Tvém dalším pokračování proměny, klidně zase napiš.

    Reply
Karolína says 28.4.2014

Ahoj! Naprosto souhlasím s tvým článkem, můj důvod k “hubnutí”-tento název nesnáším, beru to spíš jako level-up ve svém životě- byl spíš pro lepší pocit, než že bych to nějak potřebovala. Cvičení mě vždy bavilo, ale teď jsem k tomu “vybičovala” kamarádky a začaly jsme spolu chodit běhat a na funkční trénink. Chtěla bych doporučit funkční trénink- strašně mi to pomohlo se stabilitou ve cvičení a strašně se mi díky tomu zpevnila postava.Musím říci, že se mi zvedlo zdravé sebevědomí, a to je další pozitivum:) Sice mi ještě něco zbývá, ale věřím, že díky podpoře rodiny a kamarádů to zvládnu!:)
ps.: nejlepší motivací je kluk, který se vám líbí a pomáhá vám se cvičením a stravou!:3 A to si tam nějak zapomněl!:D

Reply
Kristýna says 28.7.2014

Ahoj, jenom jsem chtěla říct, že jsi inspirací pro mnoho lidí- včetně mě. Děkuju moc, vážím si toho.

Reply
Add Your Reply

Detailní stravovací plán, který vás za tři týdny, krok za krokem...Hubnoucí jídelníček na 21 dní