Populární 30 denní výzvy a proč jsou nesmyslné

Na Facebooku i po internetu se tvoří nový fenomén, co se týče cvičení – 30 denní výzvy na břicho nebo zadek. Výzva spočívá v tom, že denně odcvičíte předepsaný počet daného cviku a za měsíc máte získat novou postavu. Proč do takové výzvy nepůjdu a nepovažuji ji za ideální?

More...

30 denní výzva je dobrá pro lidi, kteří ještě nezačali cvičit nebo jsou na počátku a mají problém s motivací či se potřebují nějak vzájemné podporovat. A je podle mě určena především pro holky. Nemám vůbec nic proti člověku, který do výzvy vstoupí, ale jde to i jinak. Lépe a efektivněji. Jenže to bude více bolet a nebude to pro každého.

Dělat dřepy je to, co bych doporučil úplně každému. Dělat sklapovačky pro získání sexy břicha, bych nedoporučil. Na břicho se musí jinak. Takže 30 denní výzva na břicho je blbost už z důvodu zvoleného cviku.

30 denní výzva břícho

30 denní výzva břícho

Navíc dalším důvodem, proč bych nešel do toho, je, že je to až příliš mainstream a je kolem toho humbuk, i když jde o normální věc. Nemám potřebu tvořit nějaké sliby a házet to na facebook nebo blog a čekat na podporující komentáře. Pokud už cvičíte aspoň půl roku, sami víte, že motivace je ve vás a ne v nějaké výzvě na internetu nebo o napsání článku na blogu.

Další chybou výzev je, že nikde nepíší nic o změně stravě. Prostě cvičte a ono se to změní samo. Blbou stravu nepřecvičíte a když bude člověk ve výzvě jíst pořád stejně blbě, změna bude malá a bude akorát naštvaný a odsoudí celé cvičení a bude říkat, že to nefunguje. Funguje, ale chce to jiný koncept než v počtu sklapovaček…

30 denní výzva zadek

30 denní výzva zadek

Udělejte si vlastní výzvu..

...nebo si stanovte cíl, což bude rozhodně lepší než cvičení podle návodu, kolik čeho udělat. Dejte si za cíl za měsíc být x krát v posilovně, uběhnout 5 km za 25 minut, zlepšit si vlastní pocit ze sebe. Změňte se sami podle sebe ne podle obrázku z Facebooku. Vyzvěte se sami a nemusíte o tom ani nikam psát. Pak jen čekejte na změnu, ona přijde.

„Nadoživotnost“

Další chybou výzvy je podle mě nejen absence hlubšího konceptu, ale co bude potom? Slibuje změnu těla, ale co když bude člověk jen cvičit, bude jíst tučná nezdravě a po 30 dnech ve výzvě se na pohyb opět vybodne. Co má být dále???

Cvičení a být v komunitě kolem cvičení je životní styl ne měsíční trend, který skončí. Měsíc trvá možná novoroční předsevzetí, ne závislost na cvičení, ta je i na doživotí. S tím souvisí i vše okolo – jídlo, odhodlání i trávení volného času. Udělejte si ze cvičení zábavu a to napořád, ne nesmyslné honění za novou postavou, kterou zřejmě za ten měsíc nezískáte. Koncept a plán je důležitý!!!

Dělejte cokoliv hlavně něco

I když se zapojíte do výzvy, budu rád, i když ji teď „hejtuju“. Protože prostě něco budete dělat. Každý takový člověk zaslouží respekt a přeji mu úspěch, ale jsou i lepší způsoby a s cestou za novou postavou se musí začít mnohem hlouběji a s plánem než jen s instantní motivaci v podobě 30 denní výzvy.

Mějte se fajn a budu rád za vaši diskuzi a názory, klidně se i pochlubte s výsledky po výzvách.

Zkuste 21 denní výzvu!

Každý den jeden úkol, za 3 týdny radost ze cvičení...

Za pár měsíců jiný člověk...​

Leave a Comment:

8 comments
Lucie says 12.8.2014

Přesně jak se píše výše…pokud není podchycená strava, tak cvičení nic moc žádné výsledky nepřináší…Nehledě na to, že dnes si založí FB kde kdo a šíří nesmysly, které se pak tradují desítky let….viz. https://www.facebook.com/30tiDenniVyzva?fref=nf …….Tak jako třeba to, že semolinové těstoviny mají vysoké GI a tak je to vhodné do jídelníčku, protože nemáte hned hlad :-). Když jsem na tento blábol upozornila, tak byl můj komentář vymazán a zablokovali mě :-)…Co k tomu říct??? Chytrý se poučí, hlupák urazí :-).

Reply
Renáta says 7.9.2014

Tyto výzvy se mi líbí, ale musím Vám dát za pravdu, jídlo je při hubnutí hodně důležité. Možná po měsíci je krásná postava, ale na jak dlouho? Na pár dnů….prostě člověk, který nemá vůli cvičit, tak svou postavu nikdy nezmění a musí se s tím smířit. Ano, tyto výzvy pomáhají, ale bohužel ne na dlouho. Navíc je důležité cviky míchat, ne dělat jen jeden. Musím ale uznat, že díky těm výzvám se alespoň někteří lidi více hýbou a cvičí. Takže trošku pozitivní to je 🙂

Reply
Eliška says 3.11.2014

Píšeš naprostou pravdu, ale myslím, že to snad trkne každého, že nemůže mít 6pack bez toho, aniž by upravil stravu nebo zhubl nějaké ty centimetry bez kombinace s nějakým kardiem…Udělat si 60 sklapovaček, 120 dřepů a na to si dát McDonald fakt nepomůže 😀

Reply
    Jana Tomanová says 3.11.2014

    Jsou i takoví co chodí stále do McDonaldu a pak jim to nefunguje a stěžují si na geny atp 😉

    Reply
Nikk says 6.1.2015

Ted jsi mě docela zaskočil 😀 já jsem doufala, že se mi teda břicho trošku zmenší, nechci svaly jen ploché břicho a pořád jsem dávala naději výzvě. Je ale fakt, že mám jednu 30 denní výzvu za sebou a byla jsem spokojená :-). Je teda fakt,že týden jsem stravu nijak neřešila,ale potom jsem začala + jsem k tomu začala cardio na 30 minut. Po výzvě jsem byla hodně spokojená a pokračuju v další,ale je fakt, že musíte začít i jinak jíst,jinak to nejde! 🙂

Reply
moninda says 15.4.2015

stačí prostě normálně jíst domácí jídla co si každej doma uvaří jíst hodně ryby,libove maso,luštěniny,rýži,ořechy a jíst s mírou ne se přecpávat a hlavně pít hodně vody…když člověk bude cvičit každý den podle upraveného plánu tak si člověk i jednou může zahřešit ale o to víc člověk bude makat no…prostě jíst normálně a hodně se hýbat o ničem jiným to neni naši rodiče tohle ani řešit nemuseli pač všichni byli hubený a taky to bylo tim,že v tej době na každým rohu nebylo KFC nebo mekáč atd. jedli normální jídlo a tlustý nebyli až na výjimky 😀 ale přece jenom dnes je víc lidí tlustých nebo oplácaných holek

Reply
rgh says 4.5.2015

s tou stravou je to komplet blbost….
právě že dobrým cvičenim doženeš to, co jsi ve stravě vynechal…

Reply
Didi says 28.2.2017

Já to udělala tak, že jsem začala držet 30 denní dietu a k tomu jsem si našla 30 denní cvičení. A výsledek je krásný 🙂

Reply
Add Your Reply