Fitness101.cz
Shares

Populární 30 denní výzvy a proč jsou nesmyslné

Na Facebooku i po internetu se tvoří nový fenomén, co se týče cvičení – 30 denní výzvy na břicho nebo zadek. Výzva spočívá v tom, že denně odcvičíte předepsaný počet daného cviku a za měsíc máte získat novou postavu. Proč do takové výzvy nepůjdu a nepovažuji ji za ideální?

More...

30 denní výzva je dobrá pro lidi, kteří ještě nezačali cvičit nebo jsou na počátku a mají problém s motivací či se potřebují nějak vzájemné podporovat. A je podle mě určena především pro holky. Nemám vůbec nic proti člověku, který do výzvy vstoupí, ale jde to i jinak. Lépe a efektivněji. Jenže to bude více bolet a nebude to pro každého.

Dělat dřepy je to, co bych doporučil úplně každému. Dělat sklapovačky pro získání sexy břicha, bych nedoporučil. Na břicho se musí jinak. Takže 30 denní výzva na břicho je blbost už z důvodu zvoleného cviku.

30 denní výzva břícho

30 denní výzva břícho

Navíc dalším důvodem, proč bych nešel do toho, je, že je to až příliš mainstream a je kolem toho humbuk, i když jde o normální věc. Nemám potřebu tvořit nějaké sliby a házet to na facebook nebo blog a čekat na podporující komentáře. Pokud už cvičíte aspoň půl roku, sami víte, že motivace je ve vás a ne v nějaké výzvě na internetu nebo o napsání článku na blogu.

Další chybou výzev je, že nikde nepíší nic o změně stravě. Prostě cvičte a ono se to změní samo. Blbou stravu nepřecvičíte a když bude člověk ve výzvě jíst pořád stejně blbě, změna bude malá a bude akorát naštvaný a odsoudí celé cvičení a bude říkat, že to nefunguje. Funguje, ale chce to jiný koncept než v počtu sklapovaček…

30 denní výzva zadek

30 denní výzva zadek

Udělejte si vlastní výzvu..

...nebo si stanovte cíl, což bude rozhodně lepší než cvičení podle návodu, kolik čeho udělat. Dejte si za cíl za měsíc být x krát v posilovně, uběhnout 5 km za 25 minut, zlepšit si vlastní pocit ze sebe. Změňte se sami podle sebe ne podle obrázku z Facebooku. Vyzvěte se sami a nemusíte o tom ani nikam psát. Pak jen čekejte na změnu, ona přijde.

„Nadoživotnost“

Další chybou výzvy je podle mě nejen absence hlubšího konceptu, ale co bude potom? Slibuje změnu těla, ale co když bude člověk jen cvičit, bude jíst tučná nezdravě a po 30 dnech ve výzvě se na pohyb opět vybodne. Co má být dále???

Cvičení a být v komunitě kolem cvičení je životní styl ne měsíční trend, který skončí. Měsíc trvá možná novoroční předsevzetí, ne závislost na cvičení, ta je i na doživotí. S tím souvisí i vše okolo – jídlo, odhodlání i trávení volného času. Udělejte si ze cvičení zábavu a to napořád, ne nesmyslné honění za novou postavou, kterou zřejmě za ten měsíc nezískáte. Koncept a plán je důležitý!!!

Dělejte cokoliv hlavně něco

I když se zapojíte do výzvy, budu rád, i když ji teď „hejtuju“. Protože prostě něco budete dělat. Každý takový člověk zaslouží respekt a přeji mu úspěch, ale jsou i lepší způsoby a s cestou za novou postavou se musí začít mnohem hlouběji a s plánem než jen s instantní motivaci v podobě 30 denní výzvy.

Mějte se fajn a budu rád za vaši diskuzi a názory, klidně se i pochlubte s výsledky po výzvách.

Zkuste 21 denní výzvu!

Každý den jeden úkol, za 3 týdny radost ze cvičení...

Za pár měsíců jiný člověk...​

Leave a Comment:

7 comments
Add Your Reply