O tom, proč by každá žena měla cvičit prsa a jaký to má vliv

Měly by ženy cvičit prsa nebo neměly? Jaký dopad to bude mít na prsa poté, co začnou? A jak by měly ženy cvičit jejich vnady?

Před pár dny jsem odpovídal jedné čtenářce na dotaz, který mě vlastně přivedl k tomuto článku. Rozhodl jsem se po dlouhé době zaměřit na ženy a konkrétně jejich poprsí a efekt cvičení na ně. Dotaz zněl jasně: Zmenší se nebo zvětší prsa, když je bude cvičit?

Prsa se zmenší, ale…

Odpověď je jasná, prsa se při cvičení zmenší. Je to způsobeno faktem, že hmotu prsa tvoří hlavně tuk, který postupným cvičením bude mizet a nahrazovat jej svalová hmota (úplně stejně to funguje u mužů, kterým často vznikají „moobs„, obvod prsou však lze nahnat zpět pravidelným cvičením). Holky, myslím však, že nemusíte zoufat nad ztrátou vašeho poprsí. Má to totiž jednu velkou výhodu, která je pro ženy (nebo měla by být) důležitější.

Samotným cvičením nejenže získáte větší sebevědomí, ale vaše poprsí se výrazně zpevní a neznám ženu, která by nechtěla mít pevné tělo. Je to opět častý dotaz, co dělat proto aby bylo jejich tělo pevnější. Odpověď je jednoduchá – cvičit a to celé tělo i s prsy.

Možná ztratíte část svých vnad, možná vám to nebude schvalovat část mužské populace, ale důležitější je váš osobní pocit. Pokud vás bude cvičení a proměna, kterou budete cvičením prsou procházet, bavit a naplňovat, není důvod s tím přestat a vrátit se ke stavu, kdy jste měla o číslo větší podprsenku. Ztratíte číslo, ale získáte sebevědomí 😉

Profit do budoucna

Postupem věku začíná působit na lidi gravitace. Její účinky můžete často pozorovat u obou pohlaví. Chlapi často mají povadlé svaly, pivní břicho, ženy naopak začínají mít povislé prsa. Právě toto negativum věku, lze odstranit cvičením. Pokud žena cvičí, je mnohem větší pravděpodobnost, že na ní gravitace tolik nezaútočí a může zdatně konkurovat i o dvacet let mladším kolegyním, na které gravitace teprve číhá. Je to o péči o své tělo a o respektu k němu. Cvičením jej prokazujete.

Velká prsa jsou pro řadu žen problémem i z důvodu bolesti zad, zmenšením jich pomocí cvičení, tuto bolest výrazně omezíte či vyženete úplně. Zaplatíte však tu daň menšími prsy, ale bude vám to vadit?

Jak cvičit prsa?

Pokud chodíte 3-4x týdně do posilovny a cvičíte stylem celé tělo či máte rozdělení na horní a spodní část, pak jen přidejte dva tři cviky na prsa do vaši rutiny a uděláte tím vše, co je potřeba. Velmi dobré je začít obyčejnými kliky (klidně si můžete pomoci koleny, pokud nezvládnete bez nich) až vypilujete tento cvik zkuste i klasický tlak či bench press. Postačí menší váhy, nemusíte to hrotit jako chlapi 🙂

Není nutné zařazovat trénink prsou jako samostatný. Vím, že ženy mají odlišný přístup k tréninku i cvičení a je to tak naprosto v pořádku a rozhodně nemusíte přijímat mužská pravidla pro tvorbu tréninku. Ženy se raději soustředí na jiné partie, které chtějí vyladit k dokonalosti (nohy, zadek) nebo se pletu?

Cvičením prsou budete cvičit i svaly okolo – ramena nebo tricepsy. Není podle mě nic špatného na tom, když má holka svaly. Hlavně to není důvod ji za to nadávat, což častokrát vidím na Facebooku s komentáři typu: „Svaly patří chlapům…“, „To je hnus!“ a další výlevy.

Problém není, holky ve vás, ale v samotném komentátorovi. Pokud chcete mít pevné sexy tělo, klidně chyťte činky, udělejte si kliky a buďte své. Pro své sebevědomí nemůžete pravděpodobně udělat více. Tělo vám poděkuje a myslím, že zástup nápadníků se zvýší (a ne naopak).

Jdete do toho?

Leave a Comment: