Fitness101.cz
Shares

Jak sloupnout poslední kila nebo procenta tuku navíc?

Zbavit se prvních kil nadváhy není nejtěžší úkol. Tím je vyladění váhy o posledních 5 kg a zbavení se posledních zásob přebytečného tuku. Připravte se na litý boj.

První kila zhubnete při změně stravy, dosáhnete rychlých a dlouhodobých výsledků, pokud to budete chtít. Jenže jsou takoví, kterým to nestačí a chtějí vyladit postavu k pomyslnému vrcholu – viditelné svaly, žádný pohybující se tuk a tělesný tuk na hodnotě pod 10% u mužů a u žen 15-18%. Tohoto nedosáhnete pouhou transformací stravy a nedosáhnete toho ani extrémně rychle.

Bitva s novými pravidly

Začínáte si uvědomovat, že musíte měnit taktiku. Pokud jste ještě nezačali s posilovnou a běháním, je třeba to udělat, jinak toho nikdy nedosáhnete. Nová bitva bude i o daleko větším studování vašeho těla. Zkoumání reakcí vašeho těla k jednotlivých druhům jídla a časům, kdy jej jíte, ale třeba i druhu tréninku – rozdílný efekt u běhání po posilovně nebo třeba hned po ránu. Musíte se stát inženýrem vlastního těla.

Není to těžké pochopit, jak tělo funguje. Pokud mu dáte dobrou stravu, kvalitní pohyb i odpočinek, nějak se k té pomyslné metě dostanete.

Když se budete blížit cíli, pochopíte tzv. „pivní efekt“. Každé pivo vám zničí dřinu v posilovně nebo bitvu na talíři. Posune vás zpět o týden, možná i více. Platí podobně i s dalšími druhy alkoholu, ale i třeba občasných zhřešení v jídle.

Vidíte všechno

Zatímco při tom, kdy máte navíc deset a více kilo, nevidíte žádnou změnu při jednom jídle, jednom tréninku, tak při fázi, kdy ze sebe škrábete poslední kila či procenta tuku, vidíte opravdu každý trénink, každou minutu, každou kalorii, kterou přijmete třeba zbytečně ze sacharidů namísto bílkovin. A prostě tak nějak všechno poznáte.

Když se objevíte najednou mimo domov a musíte řešit na dovolené jídlo, zjistíte, že zajistit si přísun bílkovin je těžké a drahé, pokud nemáte možnost si uvařit nic sám, ale spoléháte na okolí. Přijímáte sacharidy, které vás opět dostanou týdny zpět. A tak pořád dokola.

Dodám jeden tip, který vám sloupne tukové zásoby. Dělejte bojové umění, běhejte intervaly a půjde to snáze a rychleji. Možná…

Když chcete mít postavu třeba vyvolených 10% na planetě (možná je to číslo ještě nižší) je třeba podstoupit oběť, oběť, která se vám vyplatí. Nesmíte přestávat ve vašich návycích, musíte se věnovat talíři ještě více, musíte studovat stravu, musíte makat. Být v TOP formě něco stojí. Nepřestávejte, nepřestávejme. Jednou to začne všechno dávat smysl, co děláme pro svá těla teď. To, proč jsme odmítli pivo nebo párty, proč jsme si koupili „obilí“ místo nanuka.

Je to litý boj, ale každý má na to být mezi 10%, ale ne každý to vydrží. Mě se to zatím nepovedlo, ale blížím se… Jak jste na tom vy? Už jste tam?

Leave a Comment: