Fitness101.cz
Shares

Jak ovládnout chuť na sladké ve čtyřech krocích

Sladkosti vládnou světem dětí, ale i reklamy. Sladkosti jsou všude na očích – u pokladen, v TV i doma. Přesto tomu lze celkem jednoduše čelit a odepřít si oplatky či čokoládu. Potřebujete k tomu jen odvahu.

Zbavit se chuti na sladké je možné, mě se to povedlo téměř ze dne na den a už mi to zůstalo. Když chci nějaký cukr, tak místo tyčinky sáhnu po ovoci nebo čokoládě. Čokoláda je sladkost, ale je na rozdíl od ostatních věcí prospěšná zdraví a navíc je to tak jednou za týden, kdy si vezmu kousek tabulky. Zákusky, müsli tyčinky a různé další tyčinky jsem odstranil ze svého života úplně. Jak?

Týden půstu

Psal jsem ze dne na den, ale začal jsem s cílem vyzkoušet to měsíc bez sladkého. Řekl jsem si dost sladkostí ode dneška vyzkouším bez nich. Vydrželo mi to do teď (cca dva roky) a jsem spokojen. Postupem času, jak si odvyknete od cukru všude, bude se vám zdát přeslazené i to, co jste si normálně ještě doslazovali.

Je důležité si uvědomit, co vám cukr v těle způsobuje. Není to nic dobrého a pro zdraví prospěšného. Ne nadarmo je cukr nazýván bílým zabijákem… Zkuste týden bez sladkostí a pak zjistíte, že vám to ani nechybí.

Nesladit a pít vodu

Nejlépe je dělat všechny kroky najednou a začít s nimi zároveň. Přejděte nejlépe úplně na neslazené pití a pijte vodu nebo čaje či kávu bez cukru. I ta lžička cukru v kávě dokáže nastartovat vaše čidla, která si budou žádat ukojit chutě další náplasti. Nedrážděte zbytečně.

Vyvážená strava

Správný jídelníček má kromě kvalitního přísunu živin zajistit, abyste nesahali po ničem jiném – tedy ani po sladkém. Vybalancovaný jídelníček – dostatek bílkovin, sacharidy v rozumném množství – zajistí, že tu chuť na sladké mít nebudete. Pokud máte chuť na „něco na zub“, pak máte špatně nastavený jídelníček.

Hodnoty výdeje a příjmu

Teď troška psychologie a je dobré si to uvědomit pokaždé, když berete něco špatného do ruky s cílem to sníst. Představte si, jak se trápíte při vašem běhu – během půl hodiny spálíte třeba 400 kcal. Víte, kolik vás to stálo úsilí. Po běhání vezmete do ruky třeba tyčinku Snickers (59 g) a slupnete ji a ani o ni nevíte. Dostali jste do sebe téměř hodnotu vašeho běhu. Snickerska má kolem 300 kcal. Stojí to za to nebo raději sáhnete po ovoci? Tímto psychologickým trikem jsem se posunul od závislosti na sladkém nejdále. Srovnání trpění a požitku z tyčinky jsem vyhodnotil jako nevyrovnané a tak raději jsem byl bez sladké tečky…

O chuti na sladké se příliš nepíše, i když je to téma, které trápí řadu lidí. Představil jsem vám spíše psychologické kroky k tomu, jak s ním skoncovat, něco více je popsané na webu diety24.cz v článku Zničte chuť na sladké, kde můžete i rozklíčovat i původ vaši chuti.

Je dobré si uvědomit, jaký je váš cíl při požívání sladkostí. Chcete-li mít vypracovanou postavu s jednotkami procent tuku, pak sladkosti jsou zakázané slovo.

Leave a Comment: