běhání

7 praktických fitness cílů, na které se musíte zaměřit právě teď

Fitness má pro každého jiný význam a každý má jiné cíle ve cvičení či v tom, jak chce vypadat. Sesumírujme si 7 praktických cílů, na kterých je dobré začít pracovat právě teď! Nikdy nevíte, kdy přijde doba je využít.

Není to o maximálce na bench pressu, o velikosti bicepsu, six packu ani o nejlepším čase na maratonu. Každý ze sedmi faktorů se vám bude hodit v běžném životě.

Fyzická kondice

Proč? Silnější plíce a srdce, snížení tělesného tuku, lepší práce těla s kyslíkem.

Jak? Běhání, chůze, jízda na kole, plavání,…

Využití? Nezadýchání se při chůzi, schody nejsou problémem nebo stačíme tempu dětí při hraní a pobíhání.

Svalová vytrvalost

Proč? Silnější klouby, pevnější kosti, rychlejší metabolismus, méně tělesného tuku, větší síla

Jak? Rychlé opakování jednoho cviku v jednom čase

Využití? Nošení tašek z nákupu, práce na stavbě, nošení dítěte v rukách

Síla

Proč? Více svalové hmoty, silnější kosti, méně tuku, rychlejší metabolismus.

Jak? Maximální váha s jedním opakováním.

Využití? Při stěhování, nárazové zvedání těžkých věcí.

Pružnost

Proč? Menší riziko zranění, lepší postoj a rozsah pohybu, méně svalového napětí i svalové únavy, zlepšení tréninku

Jak? Hodně se protahovat a rozšiřovat si rozsah pohybu. Vrcholem je pak šňůra či provaz (Dáte? 🙂 )

Využití? Sezení na nízké židli či na zemi bez větších problémů, „delší ruce“ při natahování po něčem, škrábání na zádech 😀

Rychlost

Proč? Lepší výkonnost a svalová paměť

Jak? Opakováním daných činností – svaly si to zapamatují a je pro ně snazší to pak dělat rychleji. Dřepy a krátké sprinty také velmi dobře fungují.

Využití? Sprint na tramvaj, vlak, autobus. Útěk před deštěm.

Pružnost

Proč? Zlepšení výkonů, zkrácení reakční doby, prevence před zraněním

Jak? Panáci (jumping jacks), výskoky, výpady při chůzi, přeskoky s nohy na nohu.

Využití? Při našlápnutí na předmět na zemi rychle přeskočíte na druhou nohu. Máte také lepší rovnováhu.

Rovnováha

Proč? Lepší kontrola nad svaly, lepší soustředění, menší riziko zranění, oddálení ztráty rovnováhy při stárnutí

Jak? Cvičení na bosu či na míči (např. dřepy), cvičení na jedné noze, chůze po patníku,…

Využití? Udržíte rovnováhu, když to budete potřebovat… (přejezd přes mostek na kole, chůze po desce,..) Zvládnete chůzi po čemkoliv.

Jaké jsou vaše fitness cíle? Budete pracovat na těchto?

Leave a Comment: